قوانین و مقررات پوکر قبل از فلاپ
قوانین و مقررات پوکر قوانین و مقررات شرط‌بندی و پیش‌بینی

قوانین و مقررات پوکر قبل از فلاپ

بخش بزرگتری از اصول پوکر، روی حرکات شما قبل از فلاپ متمرکز است، از جمله آنها، مشاوره درباره ی این است که چگونه کارت‌های خود را ارزشیابی کنید و بعد از اینکه تصمیم گرفتید وارد پات شوید، چگونه عمل کنید.

چیتا بت

تمام درس ها از دوره ی “پوکر بیسیک” همچنان موقع بازی کردن “نو لیمیت تگزاس هولدم” با اهمیت باقی می مانند و شما باید مروری بر آنها بکنید که در ذهنتان تازه شوند

به طور خلاصه، تصمیم شما در بت کردن در پرفلاپ باید بر اساس ۳ فاکتور کلیدی باشد: قدرت دست شما، جایگاهتان روی میز، نحوه عملکرد حریف

الان نگاهی به نحوه ی چگونگی انجام دادن این اصول پایه در یک محیط خاص “Cash Game” می اندازیم.

  HAND SELECTION

 همانند تمام بازی های تگزاس هولدم برای بازی در تورنومنت یا کش گیم نیاز خواهید داشت که استارتینگ هندهای خود را دسته بندی کنید. (مروری به آموخته های خود کنید که به یاد آورید منظور از مانستر هند و وری استرانگ هند چیست)

به عنوان مثال کار درست این است که با “Monster Hand” و “Very Strong Hand” ریس دهید و با “دست های قابل تامل” با احتیاط عمل کنیم و دست “زباله” را باید دور بریزیم. همینطور که به تجربیات شما اضافه می شود، فاکتورهای دیگری را اضافه خواهید کرد اما هسته ی اصلی تصمیم گیری بر اساس این لیست است

با این حال در “Cash Game” شما “Stack” بزرگتری نسبت به “Big Blind” دارید پس می توانید تمایل بیشتری به بازی دست های “قابل تامل” داشته باشید. دو دلیل برای این وجود دارد : اول اینکه ما مقدار کمی از “استک” خود را برای ورود به پات در پرفلاپ ریسک می کنیم. دوما اگر دست خوب بیاید، پات بزرگتری را برنده خواهیم شد

بنابراین محاسبه ریسک/پاداش در “کش گیم” به مقدار ۱۰۰ برابر “بیگ بلایند” تغییر می کند. در بعضی موارد باید خوشحال باشیم که با دستی که معمولا آن را دور می ریزیم در پرفلاپ با آن کال  کردیم

زیاد بودن مقدار “استک”  به شما این آزادی را می دهد که هر از چند گاهی به صورت غیر معمول پوکر بازی کنید، ممکن است بخواهید با یک “دست خیلی قوی” به جای ریس کردن، کال کنید یا ری-ریس  را کال  کنید. با یک دست شک برانگیز ضعیف

در تصمیم گیری هایتان باید مقدار “افکتیو استک”  را به حساب آورید همانطور که در بخش قبل بحث کردیم.

برای مثال : شما در جایگاه آخر هستید با دست (۳ گشنیز, ۳ پیک) و یک بازیکن سفت و سخت از جایگاه اولی ریس می دهد. این به این معنی است که او “پاکت پیر” قوی دارد پس شما باید حتما “ست”  کنید که برنده شوید.

بنابراین اگر “افکتیو استک” ۱۰۰ برابر بیگ بلایند باشد در این موقعیت قطعا می توانید ریس را کال کنید و امیدوار باشید که یه ست  برسید و برنده شوید. زمانی که شما یک پات بزرگ را برنده می شوید، زمان هایی که پات  های کوچک باخته اید را جبران می کند.

اما اگر “افکتیو استک” ۲۰ برابر بیگ بلایند باشد شما به اندازه کافی برنده نخواهید شد. سود به نسبت کوچک شما،  نمی تواند جبرانی باشد بر زمان هایی که شما باخت کرده اید. شما باید دستی مانند (۳ گشنیز, ۳ پیک) را فولد بدهید اگر استک شما یا حریفتان کوچک است.

در مراحل آخری تورنومنت ها، بازی هایی مانند بالا جواب نخواهد داد و معمولا با استک کمی بازی می کنید که حرکات تفننی ممکن است به موجب خروج شما از تورنومنت شود. این در “کش گیم” درست نیست، جایی که مقدار کم پرفلاپ می تواند به یک مقدار بزرگ تبدیل شود اگر فلاپ دلخواه بیاید.

اما همیشه به یاد داشته باشید مقدار استک  تنها فاکتور در تصمیم گیری نیست که می خواهید یک دست را بازی کنید یا نه، همیشه جایگاه حریفان و تصویر کل میز را در نظر داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *