اصطلاحات پوکر - چیتا بت
اصطلاحات شرط‌بندی آموزش پوکر

آشنایی با اصطلاحات مختلف در پوکر

 مهم نیست چه فرمی از پوکر را بازی می‌کنید.هرچه بیشتر در مورد آن اطلاعات داشته باشید، برتری شما نسبت به حریف بیشتر خواهد بود.

چیتا بت

راه‌های مختلفی برای تشخیص دست‌ها وجود دارد. یکی از راه‌های نوشتن آن‌ها به این شکل است: “AsKd”، اما s و d چه چیزی را نشان می‌دهند؟

  • s نشان‌‌دهنده خال پیک (Spades)
  • h نشان‌‌دهنده خال دل (Hearts)
  • d نشان‌‌دهنده خال خشت (Diamonds)
  • c نشان‌‌دهنده خال گشنیز (Clubs)
نام‌گذاری دست‌ها نام کامل و تلفظ
A10 یا A-10 آس و ده
As10d آس پیک و ده خشت
A10s اِیس-10
+A10 آس و هر کارتی که کیکرش از ده قوی‌تر باشد
x، Ax x می‌تواند هر کارتی باشد
JJ پاکت جَک
+JJ هر پاکت پیری که از JJ قوی‌تر باشد (QQ, KK و AA)

ارزش دست شما تاثیر بسیار زیادی در برد در پوکر دارد. دستی مثل AA در بسیاری از شرایط می‌تواند بدون بهتر شدن برنده شود، اما دستی مثل 7-2 برای برد باید حداقل پیر باشد. دست‌های ضعیف برای موفقیت بیشتر نیاز به بلوف زدن دارند.

دست‌های شروع در هنگامی که کارت‌های روی میز (فلاپ، ترن و ریور) می‌خورند قدرت دست شما را تعیین می‌کنند. – به سه کارت اولی که روی میز قرار می‌گیرد فلاپ و به دو کارت بعدی ترن و ریور گفته می‌شود. هر کارتی که روی میز قرار بگیرد در قدرت دست و احتمال برد شما تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از نکاتی که همیشه باید از آن آگاه باشید این است که قدرت دست شما با خودن کارت‌های روی میز می‌تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. به طور مثال دستی مثل AK در پری-فلاپ قوی محسوب می‌شود، همچنین با خوردن کارت‌های روی زمین نیز می‌تواند قوی‌تر شود. اگر شما پیر آس یا کینگ شوید تاپ-پیر و تاپ-کیکر هستید.

اگر بخواهیم دست‌های شروع را تقسیم بندی کنیم، به شرح زیر خواهند بود:

پاکت-پیر

همانطور که از اسمشان مشخص است ترکیبی از دو کارت با ارزش یکسان هستند، مثل AA, 22, 88

برادوی (Broadway) 

این اصطلاح برای دست‌هایی به کار می‌رود که از دو کارت بالاتر از 10 تشکیل شده‌اند. به طور مثال KQ یا Q10. برادوی سوتِد کارتی است که هر دو خال آن یکسان باشند. کارت‌های برادوی می‌توانند بهترین استریت ممکن را بسازند، A-K-Q-J-10. اگر تمام خال‌های این استریت یکسان باشند، شما رویال فلاش شده‌اید!

کانکتورها (Connectors)

بسیاری از بازیکنان در هولدم علاقه‌مند به بازی با این کارت‌ها هستند چرا که احتمال استریت شدن دارند، دو کارتی که پشت‌سرهم هستند کانکتور نامیده می‌شوند، مثل J10, 98 یا 65 و غیره. اگر این کارت‌ها دارای خال مشابه باشند به آن‌ها سوتِد کانکتور گفته می‌شود.

سویتِدها (Suited)

کارت‌هایی که خال یکسان دارند. کارت‌های سوتِد می‌توانند فلاش به وجود بیاورند. اگر آس داشته باشید می‌توانید تضمین کنید که بهترین فلاش ممکن خواهید شد. البته دقت کنید درصد کمی احتمال دارد به استریت-فلاش ببازید.

کارت‌های فاصله‌دار (Gappers)

کارت‌های فاصله‌دار یا گپر به کارت‌هایی می‌گویند که بین آن‌ها فاصله افتاده است، به طور مثال 97 (که به عنوان سینگل-گپر شناخته می‌شود). کارت‌های دابل-گپر به کارت‌هایی می‌گویند که بین آن‌ها دو درجه فاصله وجود دارد، به طور مثال 96. بسیاری از افراد از این کارت‌ها استفاده می‌کنند چرا که استریت‌هایی که به وجود می‌آورند برای دیگران قابل تشخیص نیستند.

برای اطلاعات بیشتر، سری دست‌های پوکر را بهتر بشناسید، را نیز مطالعه کنید.

منبع: چیتا بت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *